zondag 6 juli 2014

Hier uw zorgen inwerpen


Het valt me op, dat als je op straat loopt, in een stad bijvoorbeeld, mensen meestal zo somber kijken. Waarschijnlijk doe ik het zelf ook, dus heb ik me voorgenomen in het vervolg een wat opgewekter gezicht te trekken. Afgelopen week was ik een dagje in Hamburg. En daar had iemand een sticker op een afvalbak geplakt: "Hier deine Sorgen einwerfen". Hoe simpel kan het leven zijn!
En er schuilt wat mij betreft ook nog een waarheid in. Je zorgen maken heeft meestal bar weinig zin. Dus gooi je zorgen de prullebak in! Mijn ervaring is dat als je je aandacht richt op wat je hoort of ziet je voor een moment je gedachten even kan stopzetten. En je eventuele zorgen dus ook. Dan kan je er later weer met een frisse blik tegenaan kijken. 
Een zorgeloze zondag toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten