maandag 26 mei 2014

Onkruid, ongraf, de oude vrouw en de vogels


Cartoon bijeen column van Joop Hoek.

".........Op het balkon van de redactieruimte groeien in een bak met bamboe rare planten. Ik zag ze nooit eerder. Mensen die de redactie bezoeken rennen er gelijk heen om die vermeende vreemdsoortigen uit de bak te rukken. Onkruid, roepen ze. Nee, niet doen, zeg ik ze. Laten staan die planten. Het zijn mijn  vrienden. Wispelturig en krachtig. Eigenzinnig ook. Tegen de stroom in. Vreemde kostgangers, daar hou ik van. Ze staan niemand in de weg.

Elke dag kijk ik hoe ze zich ontwikkelen. Ze doen zo hun best om mij te plezieren. Eentje laat een groen slingertje zakken en is op weg naar het beton. Van de andere worden de bladeren steeds groter. En  nog een is aan het knokken met de bamboe, wil ruimte hebben. Die bamboe wint, dat weet ik zeker. Heeft een groot ego, is sterk. Maar je weet het nooit....."http://boeddhistischdagblad.nl/30546-onkruid-ongraf-de-oude-vrouw-en-de-vogels/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten