dinsdag 1 april 2014

Dwars door je heen...


Afgelopen weekend met Maria een huisretraite gedaan. In haar huis. Het was prachtig! Echt een kado! Zo mooi om met z'n tweeën in de stilte te zijn. En alle geluiden te horen van de straat, de voorbijrazende treinen, spelende kinderen enz. Die geluiden waren voor mij soms ook een wake up call. Dan merkte ik ineens dat ik in gedachten verzonken was, en doordat er dan een trein langsdenderde, werd ik er weer helemaal 'bijgehaald'. 
Zondagochtend was er een jongetje aan het skateboarden. Vlak onder het raam van de kamer waar wij zaten. Een perfecte roffel! De wieltjes die over de stoepstenen rolden. Rrrrrrrrrrrrrrr...........en weer terug......Rrrrrrrrrrrrrr. 
Maria vertelde aan het eind van ons weekend dat dat skateboard 'dwars door haar heen' ging. Het ene oor in, en het andere uit. Zonder zich er aan te storen of er gedachten over te hebben. Het ding rolde gewoon door haar heen. En ze vroeg of ik daar een cartoon bij kon maken. Dus bij deze! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten