donderdag 13 februari 2014

Bijsluiters



http://boeddhistischdagblad.nl/het-doosje-als-bijsluiter-voor-de-omgang-met-anderen/.......Opeens had ik er helemaal genoeg van, werd zelfs een beetje pissig op mezelf maar meer nog op de fabrikanten van paracetamol en andere tabletjes die het leven bij koorts, griep en verkoudheid wat aangenamer maken. Volgens mij is de kans om zo’n doosje aan de voor mij verkeerde kant open te maken vijftig procent. Maar vijftig bestaat dan opeens niet meer in mijn leven. Want voor mijn gevoel altijd, als ik het doosje met pillen met enige graagte dus snelheid open- haast, haast, de koorts moet onderdrukt worden, stuit ik op de bijsluiter. Een vervelend, onbuigzaam stuk papier waar je werkelijk niet omheen kan. Een blokkade, de opwekker van chagrijn. Dus blijft er niks anders over dan het doosje aan de andere kant te openen en de strip met tabletten eruit te trekken. Ik heb het opgegeven om te beredeneren waarom ik in die zin altijd pech heb. En nee, het heeft er niet mee te maken hoe ik het doosje voor me houd bij het openen.
Moge iedereen gelukkig zijn, ook zonder bijsluiters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten