zondag 13 maart 2016

Wat zegt ze nou?


Aan iedereen de uitnodiging om een tekst te verzinnen bij deze cartoon. Je kunt het me per mail laten weten, je kunt ook reageren op de cartoon in het BD , ga dan naar: https://boeddhistischdagblad.nl/achtergronden/beeldende-kunst/65777-bekijk-het-maar/#comment-54105
En als je dat doet, maak je ook kans op het fotoboek van Mark Schalken. 
Hierbij alle teksten die mensen hebben geleverd aan het BD:
  1. MJ zegt:


    Ooh! Ik ben gisteren mijn verjaardag vergeten


  2. Barbara Steadfast Dharma zegt:


    “Schat! Over drieënhalf uur moet je al weer opstaan!”


  3. Barbara Steadfast Dharma zegt:


    “Liefje, ik vind paars toch niet zo mooi voor de slaapkamer.”


  4. bart zegt:


    Oeps,….Schat ik ben gisteren je verjaardag vergeten


  5. Barbara Steadfast Dharma zegt:

    Uhm, Jan, sinds wanneer hebben wij een kat!”


  6. Barbara Steadfast Dharma zegt:


    “Nee, echt, geloof me. Je deed het geweldig!”


  7. Barbara Steadfast Dharma zegt:


    “Allemachtig! Was jij dat of is dat de kat!”

    Oké oké, genoeg :) Mijn hoofd gaat hiermee meteen aan de haal. Zoveel mogelijkheden!



  8. Barbara Steadfast Dharma zegt:


    Nog eentje dan:

    “Liefje, ben je wakker?”

    Hèhèhèhè :)


    • Ciska zegt:



      Barbara, je bent geniaal!
      Mmmm… misschien zou dat meteen een goeie tekst midden in de nacht zijn?


  9. Daisy zegt:


    Schat, waarom wil Barbara zo graag dat fotoboek winnen?


  10. Stiltespinster zegt:


    “ken ik u? “


  11. Zeshin zegt:


    Schat ik ga morgen een week in retraite, je red je wel hé.


  12. Barbara Steadfast Dharma zegt:


    “… maar je zei, dat ik je daar altijd voor mocht wakker maken!”

    Tussen het poetsen door schoot deze me nog te binnen. Je hebt een onvermoede bron van one-liners aangeboord, Marjita. Leuk :)


  13. Daisy zegt:


    Schat, wil je met mij trouwen?


  14. Daisy zegt:


    Ik heb een nieuwe koan gekregen van mijn leraar: Hoe zag je gezicht eruit voordat je getrouwd was?


  15. G.J. Smeets zegt:


    JIJ was hier degene die wilde switchen van tantra-yoga naar zen!


  16. Sjoerd zegt:

    Schat,…ik ben ontwaakt,…maar hoe kan ik nou nog sla…apen???!!! Mmgggrrrrr!!!


  17. Vanessa zegt:


    Oh mijn god, ik bedenk me net dat ik het Boedhistisch Dagblad van vandaag nog niet gelezen heb!


  18. Julian zegt:


    Waarom wil mijn meditatie app toegang krijgen tot mijn foto’s?


  19. Peter den Haring zegt:


    Je wilde lunchen met een gezellig broodje warm vlees, dat bedoelde je ook letterlijk?


  20. L. Delbon zegt:


    ik begrijp u niet.


  21. Guus zegt:

    Ah! DIT is het geluid van een lege tekstballon!’


  22. Guus zegt:

    Nou meester, die transmissie ging wel erg snel!’


  23. Marina zegt:


    Ik weet het niet! Jij wel?


  24. Han zegt:


    Ooohhh, ik ben vergeten het gras te maaien!


  25. Sjoerd zegt:


    “Spiritueel is deze transmissie helemaal nieuw voor mij, en wat, als ik nu zwanger van deze ‘leer’ blijk te zijn???”

    “Grrrmmmpl, ach mens zeur niet zo, wie wil er nou geen nieuwe boeddha baren? “


  26. Suze Hoogveld zegt:


    …….Ik ben Mindful wakker…….


  27. Gerben Hieminga zegt:


    Nederlandse man gelukkiger dan vrouw!

    Geen broodje aap verhaal :-) Zie het CBS:
    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/publicaties/artikelen/archief/2015/mannen-ervaren-vaker-positieve-emoties-dan-vrouwen.htm

    1. evdmeulen zegt:

      … was compassie maar een vorm van passie…’


    2. Stiltespinster zegt:


      Wie is toch die man die elke avond…?


    3. Tarini zegt:


      Sinds hij die kat heeft kijkt hij niet meer naar mij


    4. bart zegt:


      Nansen, Nansen,… er ligt hier een kat, hoe kan dat?


    5. Barbara Steadfast Dharma zegt:


      Lief, ik heb nog eens nagedacht. Nu de kinderen uit huis zijn, vind ik het misschien wel leuk om een Syrisch gezin in ons tuinhuis op te vangen.”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten