zondag 21 februari 2016

Geloof niet alles


  1. Barbara  zegt:



    Het is interessant en intrigerend te ontdekken dat alles wat je denkt maar een mening is. Bevrijdend ook. Niet dat het er dan plots niet toe doet wat je denkt, maar je gedachten zijn na die ontdekking meer fluïde, vatbaar voor de meningen en argumenten van anderen en voor nieuwe ervaringen die tezamen constant schaven en schuren aan wat je dacht te weten.


    • Marja  zegt:



      Ja precies, Barbara! Zo heb ik deze cartoon ook bedoeld. Als je alles gelooft wat je denkt, sta je nauwelijks meer open voor wat er werkelijk om je heen gebeurt.


  2. Marina zegt:



    Het geeft veel ruimte. Maar levert ook wel angst op (althans bij mij) is dan alles wat ik dacht zeker te weten niet waar? Hoe kan ik nu een standpunt innemen als alles fluide is?

    Daar komt Hans in beeld, ik weet het niet en een standpunt, een verdwijnpunt?

    Dank Marja voor je heldere, openbarende tekeningen.


  3. Klaas  zegt:



    Herinneringen zijn ook gedachten. En ook al zijn ze correct, het blijven verschijnselen in het bewustzijn, plezierig of niet plezierig. Dat besef schept ruimte.



Ook gepubliceerd in het BD: https://boeddhistischdagblad.nl/boeddhisme/64839-64839/




Geen opmerkingen:

Een reactie posten